Fekete lista fogszabályzósoknak

Tudom, már megint rengeteg idő eltelt az utolsó bejegyzésem óta, de nekem elhihetitek, nagyon (!!!) igyekszem! Legalább 5-10 cikk vár a megírására, és arra, hogy nem sokára TI is olvashassátok őket! :)

Ígértem, hogy készítek fekete listát arról, hogy mit ne egyél ha fogszabályzós vagy. Lássuk mire jutottam.

Ne fogyasszunk..(pontosabban legyünk nagyon óvatosak velük)

  • Ragadós ételeket. Mondjuk karamellt. Na jó, rágó sem ajánlott, de megsúgom, hogy én rágózom…és még élek! Ez a dolog karamelligazából sokban függ attól, hogy milyen a fogszabályzód. Mivel nekem nincsen a leghátsó két fogamra kapocs téve, kényelmesen tudok akár rágózni is minden probléma nélkül. A keményebb gumicukorral azért illik mértékletes lenni, mert nagyon meg fogsz lepődni, hogy mennyire bele tud ragadni a fogadba.
  • Popcorn. Sokan mondták, hogy meg NE próbáljam, mert nagyon rossz vége lesz, ennek ellenére azóta voltam egy jó párszor moziba, vagy ettem ilyet. Annyit tudok róla mondani, hogy mértékkel egyél belőle, és alaposan hagyd megolvadni a szádban így kisebb az esélye a bajnak. Ha van lehetőséged moss utána fogat, így még mielőtt nagyon beleragadt volna a fogad közé.poopcorn
  • Gyümölcs. Nem azt mondom, hogy ne egyél, SŐT egyél ha tudsz minden nap! Légy óvatos a naranccsal, a barackkal , az összes rostos gyümölccsel mert a rostszál úgy feltekeredik a kapcsokra, hogy 8 fogkefével sem tudok kivarázsolni onnan.
  • Dió, mogyoró. Ehhez a témához nem tudok hozzá szólni, mert allergiás vagyok az ilyesmikre, de sok ismerősöm mondta, hogy akár ki is jöhet a hátsó rögzítés, vagy a drót a helyéről ha úgy sikerül ráharapnod.
  • Főtt kukorica. Ugye milyen jó is, amikor ülsz a törölköződön épp most jöttél ki a Balatonból. A kezedben egy főtt kukorica, finom puha, még forró…Én egyszerűen odáig voltam a főtt kukoricáértmogyoró, annyira szerettem, hogy azt az érzést nem tudom leírni. De sajnos le kellett mondanom róla. Rádöbbentem, hogy fogszabályzó NÉLKÜL is előfordult (nem is egyszer), hogy belement a fogamba a kukorica. Mi lett volna, ha fogszabályzóval állok neki? Nem mondom, hogy nem próbáltam meg, de lett is következménye. 50 (!!) percen keresztül szedegettem ki a maradékot a fogaim közül, kisebb-nagyobb (inkább kisebb) sikerrel. Így nem tudtam élvezni annyira a dolgot, és beleharapni sem volt egyszerű. Viszont kipróbáltam máshogy! Nehogy azt higgyétek, hogy feladtam, persze, hogy nem! Fogtam egy kést, és szépen levágtam a kukoricát, bele egy tányérba, így már kényelmesen meg tudtam enni. Tudom, nem adja vissza az érzést, de azért jobb mint a semmi, nem? :)fott_kukorica
  • Bármi ami kemény. Értsd alma, ropi, kis perec, törökméz, retek, kemény barack, sárgarépa, ja és dunakavics. Nem kell mindegyikről lemondanod, de azért jobb ha ügyelsz. Még jobb, ha az almát  és a répát, retket felvágva eszed. Így nem kell egy az egybe beleharapni. Ettem már almát, de a saját érdeketekben NE! Ne tegyétek…
  • Friss spenót, vagy amiben olyan dolgok vannak amik kicsik és ha rájuk nézel az jut eszedbe “na ezt az életben nem szedem ki a fogszabályzómból és addig ott fog díszelegni..” Tehát kerüld a nagyon-nagyon fűszeres ételeket, és a rostos cuccokat. 
  • Kolbászt, szalonnát,szalámit, csimbókos húsokat ne!! Csak akkor ha van türelmed kiszedegetni minden feltekeredett darabot a fogadból. 
  • Kemény kenyeret, pizza tésztát. Ha mégis szeretnél enni, érdemes kicsit puhábbra csinálni, vagy kicsi darabokra felvágni, a nyelveddel felnyomni a szájpadlásodra és megvárni amíg egy kicsit megpuhul. :)Spenot
  • Lapka sajt, és olvadós dolgok. A lapka sajttal jól megjártam a múltkor. Szeretem, meg finom, csak nem épp a fogszabályzó legjobb haverja. Úgy elolvadt, hogy ezt is egy órába telt kiszedni, mert minden (tényleg minden) egyes résbe belement a sajt. Így történt ez az olvasztott sajtoknál is. 
  • És a legádázabb ellensége a fogszabályzósoknak nem más…mint a MÁKOS TÉSZTA. Ezt tényleg nem ajánlott, meg drótkerítés nélkül is egy “kevés” időbe telik kimosni, de még fogszabival…makos-teszta

Ezzel a cikkemmel nem elijeszteni akarlak ezektől az ételektől, csak figyelmeztetni. Lehet, hogy nekem például problémát okoz például beleharapni egy almába, de van akinek nem. Kísérletezz nyugodtan, keress megoldást, és SOHA ne érezd úgy, hogy pár drót a szádban megakadályozza a boldogságod! ♥♥:)

 

Hozzászólás